fredag, juni 26, 2009

R.I.P Michael Jackson




Michael Jackson är död. Min rumsgranne på jobbet sa det när jag kom imorse, och jag vacklade till lite. För mig kommer han alltid att vara killen på bilden här ovanför, min bevakning av hans karriär efter Thriller har nämligen varit blygsam. En och annan skitbra låt under 90-talet, visst, men för den som är mer intresserad av musik än populärkulturella fenomen så har det varit svårt att hålla intresset vid liv. Jag menar inte att förringa honom nu, jag vet vet att det finns många fans där ute som sörjer hans bortgång och jag har all respekt för det, men enligt min åsikt var det ganska länge sedan han förtjänade titeln "King of pop". Eller så skiter vi i det där förtjänandet och säger som amerikanerna, once a champ always a champ.

Alldeles oavsett vad som hände med hans karriär senare så råder det åtminstone ingen som helst tvekan om att Thriller var, är och förblir ett av tidernas bästa popalbum.

Inga kommentarer: