tisdag, juni 02, 2009

Starstruck



Igår såg jag Jan Berglin på Konsum krysset och blev starstruck. Jag brukar se honom där ibland, och det är samma sak varje gång. Jag vill gå fram och uttrycka min beundran, men karln utstrålar en enorm integritet och jag blir blyg. Fast han kanske skulle bli jätteglad, vad vet jag.. det får fan bära eller brista nästa gång.. jag gör det! Eller.. så blir det fel, liksom att han betraktar Konsum krysset som en safe zone och tycker det är skönt att slippa kladdiga beundrare. Han kanske går omkring där och betraktar, han är ju en sån, en betraktare, och om jag klampar fram och börjar stamma så har jag blåst hans cover och sen blir det inga fler Berglin-serier. Tänk vad hemskt! Nej, den risken får inte tas. Jag håller käft, nu och för alltid. Det blir nog bäst så.

2 kommentarer:

Hanna sa...

jag brukar se både dig och berglin på konsum rätt ofta. en gång såg jag er båda där samtidigt och då blev jag rätt starstruck. nästa gång jag ser dig på krysset kanske jag kommer fram och säger hej, om jag vågar. (jag lovar att jag inte är nån farlig stalker.)

Matte sa...

Hanna: Jamen herregud, det är klart att du ska säga hej! Jag skulle bli jätteglad! Jösses.. du kan ju ändå inte bli starstruck av mig väl? Det vore.. mycket märkligt för mig.