måndag, september 10, 2012

Bananrepubliken Slovakien

I lördags när jag satt i bilen och lyssnade på radion hörde jag nyheten som närapå fick mig att köra i diket. På Ekot sa man att läkare i Slovakien undersökt om asylsökande män blir sexuellt upphetsade av att titta på heteroporr, för att man, ANTAR jag, inte vill ha in bögar i landet. EU:s migrationskomissionär (vad är det för nåt?) Cecilia Malmström kallar det barbariskt, vilket en pyttig artikel i DN rapporterar om.

Jag kan tänka mig ett antal andra ord som passar in. Vad sägs till exempel om bevis på envist kvardröjande, fullständigt idiotisk machokultur med hysterisk homofobi som främsta kännetecken? Eller katolsk mongo-indoktrinering? Eller rätt och slätt bara ren medeltidshjärna?

Så du kommer till Slovakien som asylsökande, någon anar oråd, du blir visad in i ett rum och en vitrock sätter på en porrfilm, är det så det har gått till? Och sen då? Hur vet vitrocken att du har blivit kåt? Är det en manuell kontroll eller har man fäst elektroder och skit vid snorren? Och hur i hela h-e, undrar jag, ska man kunna "prestera" under liknande omständigheter? Om du inte får bånge nu, gubbe lille, så skickar vi tillbaka dig dit du kom ifrån. Mmm.. fantastiskt väl utformat test måste man säga. Jävla idioter!

Och EU fördömer dessa tester. Ja det får vi väl VERKLIGEN HOPPAS. Att vem som helst kan bli medlem  i EU nu för tiden, det har vi ju förstått, men borde man inte kunna kasta ut länder med en medeltida syn på homosexuella?

Inga kommentarer: