torsdag, oktober 01, 2009

Ännu fler hundägare

Imorse var det en gammal gubbe och en hund som gick på varsin sida av gång- och cykelvägen. Emellan dem, tvärs över körbanan, löpte kopplet. Min första tanke var att bara dra på utav h-e, men då hade förmodligen hunden omkommit. Det vore lite synd det, eftersom hunden egentligen är oskyldig. Så jag gjorde som kärringarna sagt åt mig, jag plingade på cirka 40 meters avstånd. Jag plingade och plingade men gubbjäveln måste ha varit döv för det hände ingenting. Till slut blev jag tvungen att ropa "HÄPP HÄPP!", då ryckte senioren till och sa "Jaha?" "Farbror måste ta undan hunden annars händer det en olycka" sa jag. "Jaha?" sa gubben igen.

Alltså jag vet fan inte vad jag ska göra åt dessa hundägare. Här försöker man vara både miljövänlig och hurtig genom att cykla till jobbet i ur och skur men en viss skara människor gör det nästan omöjligt att genomföra. Är det någon som har några tips? Jag vill helst undvika våld.

8 kommentarer:

Fabbe sa...

enkelt, kör bil:)

Matte sa...

Fabbe: Ja.. suck.. men jag vill ju inte köra bil. Det känns så bra på alla sätt att cykla. Jag känner mig friskare, smartare, mer miljövänlig, mer i kontakt med de naturliga elementen, osv.

Mattias sa...

Hur gick det med den där förstärkta hundtutan?

Fabbe sa...

ja vet, hade jag kunnat cykla till jobbet hade jag nog gjort det med, gratis träning och precis som du säger, man känner sig så jävla mycket bättre. Kan du inte promenera eller är det för långt?

Matte sa...

Mattias: Jobbar på det.

Fabbe: Nja.. ska jag promenera så börjar det gränsa till att gå upp tidigare på morgonen och dylikt. Där är jag väldigt känslig. Grejen med att cykla är att det, tack vare genväg, går lika snabbt som att ta bilen. Allt är helt perfekt, förutom hundägarna..

Fabbe sa...

ja är det på så vis förstår jag dilemmat, kan du inte avvika från vägen och cykla runt dom då? När jag körde mtb i skogen sket jag oftast att ge mig tillkänna vilket gjorde att jag kunde smita förbi rätt enkelt och nära utan att det skulle börja vinglas åt vilket håll som dom respektive jag skulle gå/cykla. Dom blev såklart skiträdda men det var det bästa sättet ändå kom jag fram till... i alla fall för mig som slapp tappa fart

Matte sa...

Fabbe: På vissa ställen går det att smita förbi obemärkt, men jag kommer ju naturligtvis alltid ikapp dem vid den smala passagen.

Fabbe sa...

Du får ta ett snack med Murphy och se till att han ändrar sin jävla lag...