tisdag, mars 10, 2009

23 ålderstecken




1. Jag lyssnar oftare på P1 än på P3.
2. Jag lyssnar på tokhajpade Fleet Foxes men hör bara Genesis från 70-talet.
3. Jag använder allt oftare ordet ”generationsfråga” i diskussioner.
4. Jag går ibland och lägger mig obscent tidigt.
5. Jag avfärdar en hel generation popmusiker som plagiat.
6. Jag håller reda på hur ofta jag skiter.
7. Jag betraktar långpromenader som ett sätt att förena nytta med nöje.
8. Jag vaknar ibland mitt i natten och tänker på allt jag har.
9. Jag blir ibland livrädd för att förlora allt jag har.
10. Jag klipper mitt eget hår (med motiveringen ”det är inte så noga”).
11. Jag följer inte en enda TV-serie längre.
12. Jag har en aningens aning dubbelslipade glasögon.
13. Jag blir stressad av hip-hop (och annan musik som jag inte riktigt förstår).
14. Jag känner mig allt mer dragen till bossanova, black russian och TCM.
15. Jag har nyligen sagt ”det har egentligen inte gjorts någon bra musik efter 1978”.
16. Jag duschar allt mer sällan (fråga inte..).
17. Jag behöver vara vaken i en timme på morgonen innan jag kan konversera.
18. Jag har räknat ut att det finns hockeyspelare i elitserien som inte var födda när jag började förvärvsarbeta.
19. Jag kallpratar ibland med främlingar.
20. Jag tar mig ibland en hutt (utan att det blir två eller tre).
21. Jag oroar mig för om pappa är riktigt klar i huvudet.
22. Jag bär tofflor när jag är hemma.
23. Jag fyller fyrtio i år.

6 kommentarer:

Matt sa...

Då borde du kunna hitta på 40 ålderstecken.

Matte sa...

Nej, jag kom inte ihåg fler (där har du det 24:e).

Anonym sa...

Där kom det. Allra sist.

(Så roligt. Du piggade upp mig. Gillade särskilt 19, 20 och 21.)

Du gör dig bra på bild du.

Matte sa...

Ia: Det mest tragiska är att jag naturligtvis försökte komma på 40 åldertecken men bara kom upp i 23. Äh.. jag tänkte att det är lika bra att jobba ut skiten ur systemet, så kanske man är över det när man väl fyller (oktober för min del).

Tack!

Anonym sa...

Haha, prickade in 18 av dessa, men är "bara" 36

Matte sa...

Jonte: Aj aj.. vi blir inte yngre min vän, men snart är det sommar och då kan jag åtminstone ta av mig tofflorna.