måndag, mars 09, 2009

Kvinnodagen

Igår kväll när barnen hade somnat och jag och sambon tog oss en kvällsfika sa hon ”Fan.. det är ju internationella kvinnodagen idag!” ”Just det” sa jag, ”och den har du ägnat åt heminredning” (vi bytte gardiner och kuddfodral i vardagsrummet, som vanligt var det jag som fick stryka och fålla). ”Nej, inte bara heminredning” sa hon. ”Nej det stämmer” sa jag, ”du har ju suttit i baksätet också” (vi åkte hem från kompisar i Sundsvall och min sambo har inget körkort). Sen fyrade jag av det där hehe-leendet som ibland funkar och ibland inte. Det gick väl vägen den här gången.

2 kommentarer:

kick ass sa...

som en dartpil.

ibland funkar och ibland inte. det går inte att beskriva det på nå annat sätt.

måste komma tillbaka och läsa här oftare. mer frekvent menar jag.

Matte sa...

kick ass: Kom gärna tillbaka oftare, det skulle göra mig glad. Även om jag för tillfället lägger alldeles för lite krut på denna blogg. Men jag kommer igen.