torsdag, september 06, 2007

Pappaskämt

Vi ska åka till Vilnius i oktober. Jag, S och lilla I ska ut och flyga igen minsann, en trevlig födelsedagspresent till mig från S och svärmor. Och då tänkte jag direkt på ett skämt man kunde dra där borta, för jag är ju bra på skämt. Så tänk så här, jag och S träffar ett annat svenskt turistpar på hotellet. Vi har varit där en dag, dom har precis checkat in. Vi hör ju att dom pratar svenska och tar förstås kontakt, för såna är vi. Trevliga och sociala. Sen när vi har pratat ett tag, tipsat om en restaurang i gamla stan och sånt där, så gör det andra paret tecken för att dom ska gå till sitt rum. Kvinnan i paret säger "Nämen Gud, vad fint då.." och drar sig i vänstra örsnibben, och då vet man att konversationen är över. Jag och S ska inte upp till vårt rum riktigt än för vi hade tänkt ta en stänkare i baren. Ja, jag hade tänkt det, för S är ju så jävla gravid igen så hon får dricka cola light, trots att man bevisligen blir dum i huvudet av lightläsk. Så det sista jag säger till det andra paret innan dom går till hissen blir det här skämtet. Håll i er nu.

"Vilnius nåt så finns vi i baren."

Så kom inte här och säg att jag har blivit slö i skallen av att gå hemma med lilla I, för jag är som ni kan se lika skarp som alltid.

4 kommentarer:

Fredrik Olsson sa...

Jag säger bara: Det är inte lett att vara est. Men det är balt.
Mohahahaha.

Anonym sa...

Hahahaha. Sanslöst kul. Fast jag är å andra sidan ganska lättroad.

Anonym sa...

Fredrik: Du som har kontakter borde försöka boka in oss på nåt stand up-ställe, it's a smash hit.

Tee: Hela mitt väsen uppbärs av lättroade människor, man måste liksom vara lättroad om man ska umgås med mig.

Anonym sa...

Jag tyckte också att det var kul!