fredag, februari 29, 2008

Plus och minus

En positiv sak med att börja jobba igen är att man får tillbaka fredagskänslan. Du vet, när alla på kontoret är på lite bättre humör och förväntningarna ligger och småbrummar i bakgrunden som en påslagen förstärkare. Som föräldraledig upplevde jag ingen större skillnad mellan vardag och helg, visserligen kunde jag snappa att övriga medlemmar i familjen gnolade lite extra men i min kropp var det status quo. Fredagskänsla på pluskontot alltså.

Hela förmiddagen satt jag upptagen i telefon bakom stängd dörr och missade att mina kollegor gjorde en inventering av öl- & spritförrådet, men när jag kom tillbaka efter lunchen fann jag sex Staropramen i min bokhylla och blev alldeles varm inombords. Inte nog med att dom ger mig öl, dom vet också att jag älskar Staro. Gratis öl på pluskontot alltså.

Där hemma är S och jag rörande överens om att vi behöver göra något mysigt bara hon och jag. Let’s face it, it’s been a while. Det var också på gång, en barnvakt var riggad för ikväll men det sket sig tydligen och jag är ganska ledsen över det. Jag skulle lätt kunna boka ett hotellrum för tvåtusen spänn nu bara för att få ha S för mig själv en stund, men det verkar tyvärr som jag får fortsätta att stjäla små korta stunder av närhet ännu ett tag. Utebliven barnvakt på minuskontot alltså.

Det kan ju kanske vara något för er tvehågsna turturduvor där ute att dra lärdom av, att ofrivillig avhållsamhet en längre tid är som att få fjorton amorpilar i ryggen. Jag stryker omkring som en marskatt när S är i närheten, den sexuella laddningen som uppstår när hon kliver in i rummet är klart jämförbar med när snyggaste tjejen i plugget intog dansgolvet i sjuan. Ofrivillig avhållsamhet alltså, jag måste nog sätta det på pluskontot ändå. Att min åtrå och längtan efter min kvinna är större än någonsin kan väl ändå inte vara av ondo?

Trevlig helg!

Inga kommentarer: