torsdag, september 11, 2008

Igår

Gick upp 05.30. Klädde på mig. Åt frukost. Tog bilen till Arlanda. Klev på flyget 08.10 till Landvetter. Landade 09.00. Åkte taxi till kontoret. Jobbade till 18.00. Tog taxi till Landvetter. David ringde. Han frågade hur läget var. Jag sa att jag satt på Landvetter och väntade på flyget. Han frågade vart jag skulle. Jag sa att jag skulle hem. Klev på flyget 19.05 till Arlanda. Landade 20.00. Tog bilen till Gävle. Lyssnade på radiosporten. Kom hem 21.30. Fann S i ett miserabelt tillstånd av trötthet. Tog en whisky och tittade på sista kvarten av fotbollen. Skickade ner S i källaren. Tog natten med småttingarna. Sov oerhört sporadiskt.

Mitt liv saknar just nu kommatecken.
Det är start och stopp hela tiden.
Inget flöde.
Vad kan jag säga.
Vissa dagar är sämre än andra.
Imorgon är det fredag.
Det får fan bli bättre då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Skickade ner S i källaren". Eh, varför? Hade hon varit elak?

Matte sa...

Jessica: Jo förstår du, när man har småbarn behöver man ibland sova väldigt långt ifrån dem om man överhuvudtaget ska få någon sömn. Elak hade då rakt inte varit.

kick ass sa...

Men herregud. Det låter ju som en vanlig skitjobbig japansk arbetsdag. Ska du orka med det länge?

Matte sa...

Kick ass: Nej, det tror jag nog inte att jag ska behöva.