onsdag, januari 24, 2007

Jävla hemlängtansfascister

Kickoff i sthlm på fredag, och jag bara måste vädra mitt hat mot hemlängtansfascisterna som allt för länge har fått styra över tidtabellerna vid dylika evenemang. Jag har varit på en jäkla massa kickoffer (svensk pluralform på engelskt ord men vi säger att det är okej) genom åren och alltid ska det åkas hem i svinottan dagen efter. Eftersom det enda kostnadsfria resealternativ som erbjuds är den chartrade bussen så tvingas man acceptera tiderna som någon annan har bestämt, och den som bestämmer vågar aldrig stå upp mot hemlängtansfascisterna. Men döm om min glädje och förvåning när schemat för årets kickoff publicerades och det visade sig att bussen hem går 10.30. Äntligen något som påminner om sovmorgon! 10.30 är egentligen också alldeles för tidigt i min bok efter en festnatt, halv tre hade varit ganska optimalt, men det är en helt okej kompromiss. Men tror ni att hemlängtansfascisterna stillasittande tänker se på när vi normala människor sover ut till 09.45? Nejdå, icke sa nicke. Nu har dom startat operation ”Bussen ska gå åtminstone en timme tidigare för alla vill ju hem så snabbt som möjligt”. Nej, JAG vill inte hem så snabbt som möjligt, jag vill hellre sova en timme till! Va fan ska jag hem och göra, där är jag ju hela tiden annars? Ni är ju helt sjuka i huvudet! När ni för en gångs skull befinner er utanför skogen, t o m i kungliga huvudstaden, så kan ni väl passa på att ta tunnelbanan in till söder och smutta en latte och shoppa skor eller nåt om det nu är så att ni vaknar 05.45 och inte kan somna om. Det är skittrevligt på söder, mycket trevligare än hemma i skogen. Jag lovar. Men nej då, ni ska hem till katten och reprisen av Let’s dance eller va fan vet jag. Jag blir så förbannad! Det här ska ni fan inte få igenom. Över min döda kropp!

PS.
David, om jag lackar ur ordentligt på fredag kväll hör jag av mig. Skulle inte du vända plattor nånstans?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha

David sa...

Jodå, jag spisar skivor på Snottys (skånegatan 90) du är varmt välkommen! Sådana där stockholmsföraktande lantisar skulle det vara skottpengar på, dom ska vara glada över varje timme dom får tillbringa här, god damn it!

Karin sa...

Men jag slog upp kickoffer i SAOL och då gäller det bara "avsparkar i fotboll", inte företagsjippon.

Men jag vet hur du tänker..

Chris sa...

åh, har också undrat över det där. ingenting blir bra av att behöva gå upp tidigt och det enda man minns av resan är den ohemula smärtan i huvudet veckan efter. mer sömn åt folket, amen.

danne sa...

Äntligen en vettig människa som har fattat grejen med livet. Stå på dig. Som jag ser det är tre månader en lagom tid att förlänga en kickoff och inte bara ett par sketna timmar. ;-)