torsdag, mars 13, 2008

Lycka är en röd tråd

Jag vill härmed meddela att jag fortfarande är kär i S, alltså riktigt KÄR, efter drygt tre år. Det var aldrig något som jag ens hade vågat hoppas på, inte med min bakgrund. Ja jag var flamsig förr, osäker och bekräftelsetörstande. Flackade med blicken i offentliga lokaler och försökte vara värd något på helt fel sätt. You know the one, killen som letar men aldrig tycker sig hitta rätt. Killen som inte ser ett jävla skit för det sitter en kletig hinna framför ögonen på honom, en föreställning om någon som aldrig finns. Jag var helt enkelt människa, fast på det där otäckt mänskliga sättet.

Nu är jag människa på ett sätt som jag trivs väldigt bra med. Jag älskar och är älskad, precis så som en människa alltid borde få ha det. Jag ödslar inte tid på småsaker, jag ser istället min röda tråd. Den löper framåt, rakt framför mig, och jag följer den utan ansträngning. Vet du hur det känns att följa sin röda tråd utan ansträngning? Jag vet inte om det går att förklara egentligen, men det närmaste jag kan komma är så här.

Att följa sin röda tråd utan ansträngning är som att befinna sig i det där perfekta tillståndet av tidigt och euforiskt rus efter två öl. Man lullar på, man ser inte problemen, man ser bara det goda i tillvaron. Därför skrattar man ofta, och det tycks inte gå att hejda den varma strömmen av glädje som bubblar i kroppen. Man är både här och nu och för all evig framtid, lika lycklig.

Jag unnar er verkligen den känslan. Här och nu, om tre år och för all evig framtid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint. All lycka till er. Jag hoppas att även jag hittar den där röda tråden snart.

Anonym sa...

Jag avundas dig verkligen men hoppas jag hittar dit någon dag

Matte sa...

Tee & Jonte: Ni kommer att hitta era röda trådar, om dom sen ser ut som ni tror är en annan femma. Keep an open mind dudes and dudettes, det är mitt råd.

Anonym sa...

jag trodde att jag hade hittat den faktiskt. jag vill fortfarande tro det. men jag är osäker på om han som gav min röda tråd mening har mig som sin..