måndag, mars 31, 2008

Diverse

Finns här någon som sett filmen ”The nines” och hajat ploten? Är han Gud eller är allt ett dataspel? Fan så dum man känner sig när man inte fattar ploten, två timmar åt helvete liksom.

Jag skrev ett brev till tränarna i mina söners innebandylag och frågade varför dom toppat laget så hårt hela säsongen. Till svar fick jag ett långt utlägg som gick ut på att dom har toppat laget för lite. Tänk så olika man kan se på saker och ting. Jag är nog inte skapt till att vara idrottsförälder (man ska nog vara idiot till det).

Jag har läst ut Bob Hanssons debutroman ”Gunnar”. Den är helt okej, varken mer eller mindre. Nu läser jag ”Lunar Park” av Bret Easton Ellis. Han är galen den mannen, på ett väldigt underhållande och, för vår samtid, belysande sätt. Han är en skruvad version av oss, därför tycker jag att du borde läsa hans böcker.

En kompis som fick barn för drygt ett år sen sa igår till mig att det här föräldralivet känns jävligt tråkigt mesta delen av tiden. Det finns två samtalsämnen som ständigt dyker upp, menar hon, och det är barn och heminredning. Jag föreslog att vi skulle boka upp några dagar per år då vi pratar om demokratins utveckling i Polen, och på det svarade hon ”Ja vad fan som helst är ju bättre än det här”. Det kan man hålla med om.

TV4 har gått i ring-in-och-rösta-på-din-favorit-spinn. Nu senast var det Körslaget, en programidé som känns mer än lovligt krystad (men det blir säkert en succé). Undrar just hur mycket TV4 tjänar på dom däringa telefonsamtalen jag.

Denzel Washington kan fortfarande! Eller kunde år 2004 iaf. Såg du ”Man on fire” på teve i fredags? Jäkla bra film. Jäkla bra tema. Ändamål och medel du vet, vad är det som avgör om man är ond eller god?

Brynäs förlorade mot Malmö IF på hemmaplan i lördags. Att förlora hemma mot Malmö IF är som att gå fram den mest irriterande idiot man känner till och be honom förödmjuka en offentligt. Snälla idiot, kan du dra ner mina brallor här på torget där vi står och stoppa ett rött äpple i min mun medan du piskar mina skinkor rosiga med en rutten lax? Jag vet inte, killarna i Brynäs kanske gillar sånt.

Gefle IF förlorade allsvenska premiären borta mot Halmstad, men det betyder INTE att dom åker ur Hermann! Ska vi säga hundra spänn?

Inga kommentarer: