torsdag, juni 05, 2008

Visdomsord für alle

Eftersom jag både spydde galla och gjorde mig lustig över visdomsord och urvattnade filosof-floskler i förra inlägget tänkte jag här bidra med några egna, som jag tycker, mycket mer användbara visdomsord. Ja du vet, sånt som verkligen på riktigt kan hjälpa dig i livet.

Lycka är att ha ett flak starköl i matkällaren och säga till sig själv ”Nej du, du behöver inte ta en öl just nu”.

Klok är den som håller käft när någon viftar med en kniv och skriker ”HÅLL KÄFT!”

Framgång leder inte alltid till framgång, men den kan åtminstone göra dig eftertraktad ett tag.

Harmoni är bra men sömn är bättre för under djupsömnen tar kroppen igen sig fysiskt och det är väldigt viktigt för immunförsvaret att kroppen får sin djupsömn, annars blir man lätt mottaglig för sjukdomar, och drömsömnen är viktig för den mentala hälsan eftersom man då bearbetar vad som hänt under dagen, och det är bättre att vara fysiskt utvilad och frisk och inte galen än att vara harmonisk, alltså är det bättre att sova… fattar du?

Vänskap är när man lånar pengar av varandra och inte betalar tillbaka på skitlänge men ändå inte blir ovänner.

Kärlek är att gräla, bli sams, komma överens, gräla igen, bli sams igen och komma överens igen, osv. Svårare än så är det inte.

Pengar är inte allt, säger bara den som har mycket pengar. Vi andra sliter rätt hårt för att få tag på skiten.


Trevlig helg ungar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vänskap stämmer in riktigt bra på mig och mina vänner. Har ingen aning om hur mycket jag är skyldig eller folk som är skyldiga mig genom åren, skitsamma vi e polare ändå.
Kärlek, så sant, så sant. En tjej man inte kan gräla med utan som vill ha det perfekta förhållandet utan bråk är inte mycket att hänga i julgranen

Matte sa...

Jonte: Såna polare är guld värda, och ett förhållande utan ett och annat gräl är som att jämföra playback med live. Hoppas du har haft en fin helg, det har jag.