måndag, mars 19, 2007

Weekend update

Fredag: Jag, sönerna och en polare intog våra platser på ståplats i Läkerol Arena och gjorde allt vi kunde för att hjälpa Brynäs. Det räckte i den matchen, vi slog HIV styggt på fingrarna och ropade in hela laget plus Boorken som dansade på isen efter matchen. Tyvärr räckte det inte hela vägen fram, det blev torsk i Jönköping igår. Vi skulle nog ha gjort som den snorpackade och tillika småländske Brynässupportern sa till oss efter matchen i fredags, vi skulle ha hängt med ner till Jönköping. Kom hem vid tio, drack ett glas vin och somnade tvärt.

Lördag: Uppe med tuppen. Innebandy-DM i Sandviken, en turnering som vår förening tydligen tog på sig att arrangera när latmaskarna från Sandviken hoppade av. Jag satt drygt sex timmar på en träbänk och skötte sekretariatet, vad gör man inte för kidsen. Jag har fått mer än min beskärda del av innebandy kan jag säga, vill inte se skiten på mycket länge nu. Kom hem vid halvtio, drack två glas vin och somnade i soffan som en drogad grisjävel. Vaknade vid halvfyra av att S drog igång mikron. Jag sa ”Hej..” och ”.. jag somnade visst” och hon sa ”mm..” och sen minns jag inget mer. Jo förresten, ”A praririe home companion” hade vi hyrt. Obegriplig film, jättetråkig och inte alls varm och kärleksfull som alla recensenter har sagt. Bara tråkig.

Söndag: Uppe något senare än tuppen, vid åtta ungefär. Långfrukost innan S drog till gymet. I fick lyssna på suspekta låtar på datorn, jag var tvungen att ta ut turerna på låten som ska läggas till repertoaren för nästa spelning. S kom hem och berättade att hon sprungit 10,6 km på löparbandet, varpå jag bestämde mig för att springa tolv km i spåret. Sagt och gjort, men jag höll på att dö på kuppen. Det här spåret jag springer är endast två kilometer långt, så det blev alltså sex varv. Dessutom är det en förjävla jobbig backe i slutet på varje varv, den är drygt 400 meter lång, och den fick jag alltså ta sex gånger. Men det var värt all smärta att kort och gott kunna säga ”tolv” när jag kom hem, för jag vet hur jävla mycket det sved för S. Ja, vi är rätt tävlingsinriktade i vårt förhållande. Softade ett tag, käkade sushi, lyssnade på sportradion för att följa Brynäsmatchen men hann inte lyssna klart innan jag var tvungen att sticka och repa. Smet ut till bilen ett par gånger under repet bara för att få veta att det gick åt h-e. Tog ut frustrationen på gitarren (det lät för jävligt, det gör det alltid när man spelar hårt istället för med känsla) men sansade mig lagom till hemfärd. Kom hem vid halvnio, matade I, läste ett tag (måste bli klar med ”Fallhöjd” snart så jag får läsa en bra bok igen) och somnade till slut efter diverse.. ehh.. acts of love.

Så var det med det.

Inga kommentarer: