tisdag, juni 26, 2007

Reasons to be cheerful, part three

Att sommarens resa är bokad och betald, hela familjen åker något oväntat till en grekisk ö.

Att kollegan som kan ungefär samma saker som jag kan täcka för mig under större delen av min semester, vilket i praktiken betyder att jag slipper jobbiga samtal från jobbiga människor.

Att mellansverige har bra väder när både norr och söder har skitväder, och det har inte hänt sedan SMHI började sina mätningar år 1879 (det där sista hittade jag på).

Att nya läsare då och då dyker upp i min blogg, välkommen Cecilia i Australien!

Att David verkar ha fått upp farten igen och skriver bättre än på länge, keep it up bro!

Att sitta mellan två bubblande, skrattande, paddlande söner i en kanot, vilket jag gjorde i helgen. Helt underbart!

Att mitt favoritlag Gefle IF fortsätter att reta gallfeber på landets ledande (?) sportjournalister, come on you boys in blue!

Att Ullis oförtrutet kämpar vidare med sitt politiska kall och förklarar för oss hur landet ligger, you go girl!

Att folk fortfarande söker på ordet anusblekning och hamnar i min blogg, you go freaks!

Att det faktiskt, fanimej, är sommar. Skål!

7 kommentarer:

David sa...

Tackar! För några veckor sedan läste jag på Vargakvinnans blogg att jag tydligen kommit ur en bloggsvacka. Och visst var det lite svajigt där under några vår månader. Vad det egentligen handlade om var nog att jag tröttnat på bloggen men tvingade mig att skriva några gånger i veckan i alla fall. Då blir det ju aldrig bra. Sedan var det faktiskt inte svårare än att jag bestämde mig för att sluta skriva när jag egentligen inte kände för det och då rann det plötsligt på igen. Nästa gång blir det nog någon form av uppehåll istället, för att få tillbaka glädjen.

Du är dock en av de där som håller en närmast irriterande hög nivå. Det enda jag ibland saknar är när det blir för långt mellan vardagsbetraktelserna, men man vet ju att de kommer så man härdar ut, hehe.

Grekland låter föresten jävligt nice. Glöm inte att uppdatera lite då och då under semestern bara!

Anonym sa...

David: "En närmast irriterande hög nivå", det var en dom finaste komplimanger jag fått, tack! Mitt problem, om man ser det ur ett varumärkesperspektiv, är väl att jag vill skriva om precis allt, helt genreöverskridande. Politik, samhälle, vardag, musik, media, allt. Och det är, som alla vet, rent förödande om man vill skaffa sig en tydlig profil. Alltså har jag inte en tydlig profil, men det skiter jag i. Det är min lilla revolt mot kategoriseringar.

Anonym sa...

Tack dear! Fast det börjar kännas lite torrt och tråkigt må jag säga - något måste jag göra åt det...

Hoppas du får en jäkla skön sommar med ungar och fru - jag ska göra vad jag kan för att åstadkomma det för egen del.

Semester är bra - behöver ladda om på allvar. Fast kanske blir det en bok istället för vila och återhämtning - man vet aldrig.

Kanske kommer en om myran samtidigt?

CECILIA sa...

Här är det iofs vinter, men skål ändå! Ha det grymt i Grekland!

Anonym sa...

Ullis: Äh, du har det så många saknar "i dagens samhälle", ett genuint engagemang. För detta beundrar jag dig. Ha en skön sommar du också, det unnar jag dig verkligen. En bok om myran? Nja.. han ligger i träda nu för tiden. Men som sagt, man vet aldrig.

Cecilia: You bet!

Anonym sa...

Dessa grekiska öar. Jag har aldrig varit på en grekisk ö.

Anonym sa...

Ia: Det har jag, men inte just den här.