måndag, februari 05, 2007

Jetseteliten jagar äppelkinder i år (klicka på bilden om du inte ser Justin Timberlake flankerad av två brunetter)


Den till jorden nyligen anlände utomjordingen tar en titt på bilden ovan och tänker "Wow.. på den här planeten faller alltså brudarna för nördar. Coolt!"
Det är väl på ett sätt trösterikt antar jag, att en pojke som Justin med sin finniga bleka hy, sin glesa skäggstubb och sitt "Jag har haft frisygelé i mitt niomillimetersstubb för tjejerna i nian sa att det är snyggt-hår" jagas av det så kallade vackra kvinnofolket. Trösterikt för den som vill hitta förebilder som inte bara går på yttre skönhet vid valet av partner, det skulle alltså i detta exempel vara tjejerna på bilden som är dessa förebilder. Å andra sidan har man ju aldrig sett Justin-pojken med en ful tjej men det hör ju till saken att nördens revansch är fullbordad endast då värsta snyggot hänger på hans arm.
Till er som nu hävdar att pojken visst är snygg kan jag bara säga att nej, det är han inte. Åtminstone inte på ett klassiskt kindknotsätt, inte som brudarna på bilden. Inte med dom äppelkinderna, den hyn, den skäggstubben och det håret minsann. Utan sin musikkarriär hade Justin lika gärna kunnat tagits för Bill Gates okände son.
Jag konstaterar bara att det fortfarande inte verkar finnas exempel på tjejer som fullbordat en klassisk nördrevansch, för när såg du senast en Ulla Skoog ihop med en Marcus Schenkenberg?
Ja, jag har just jämfört Justin Timberlake med Ulla Skoog. Get over it.

15 kommentarer:

Anonym sa...

nej, justin är verkligen inte snygg, men han kan dansa någorlunda - däremed har han blivit erkänd i mtv-världen med sina Michael/Usher-liknande steg, och vad det anbelangar de söta kändisbrudarna som flankerar honom, så skulle de nog bara behöva lite bra pr för tillfället.

Anonym sa...

..därmed...

David sa...

Haha, klockrent!

Anonym sa...

Vargakvinnan: Du har naturligtvis rätt. Det ingår i varje kändis strategiska marknadsplan att synas med rätt människor, och få är väl mer rätt än Justin just nu.

David: Thank you sir!

Anonym sa...

Justin är grym!
http://www.youtube.com/watch?v=1dmVU08zVpA

Anonym sa...

anonymous: Jag har inte lagt någon som helst värdering i hur Justin låter. Han är helt klart talangfull den pojken, inget snack om saken.

Anonym sa...

Ja det är klart han sjunger bra och man kan säga vad man vill om hans utseende, men det jag ville få fram med länken till "A dick in a box" videon är ju att pojken har själdistans och humor..mkt attraktivt!

Anonym sa...

anonymous: Ulla Skoog har också självdistans och humor, fattar du min poäng?

Anonym sa...

Jo absolut, tyckte bara att Justin inte var ett bra exempel. Appropå snedvridna könsidéal rekommenderar jag varmt "Med uppenbar känsla för stil" av Stephan Mendel-Enk. Om du inte har läst den, gör det!

Anonym sa...

anonymous: Tack för tipset, har inte läst den.

PS. Ange gärna en signatur, typ vad som helst, så jag vet att det är du om du kommenterar igen.

Anonym sa...

Fast jag tycker Justin är söt på riktigt. Och hans typ av utseende är rätt inne nu, även om jag håller med om att han inte är någon klassisk skönhet.

Anonym sa...

Ester: Jomen där har du min poäng. För killar finns det så många "typer av utseenden" som kan vara inne, och egentligen verkar det inte spela någon roll hur karln ser ut bara han kan dansa, enligt vissa, men kvinnor är liksom antingen snygga eller fula och den linjen är väldigt tydlig.

Anonym sa...

Helt sant.

Anonym sa...

Å andra sidan har kvinnor större frihet än män att förändra sitt utseende (smink, hårfärg, ögonbrynsplockning etc). Förr fanns ett ännu större krav i dag på kvinnor än i dag att vara vackra av naturen - det var inte ok då att fuska. Män är i lite samma situation i dag - se gärna fräscha ut men det ska fan inte synas att du har ansträngt dig. Det verkar lite tråkigt.

Anonym sa...

Ester: Ja om man nu vill kalla det frihet att rätta till sitt utseende så att det passar idealbilden. Själv skulle jag inte använda det ordvalet.