tisdag, februari 27, 2007

Världens minst kända världsartist

Vem vem vem är den svenske ”världsartisten” som åtalats för sexövergrepp mot en sjuårig flicka? Hur många världsartister har vi egentligen i det här landet? Bara det epitetet borde vara helt och hållet avslöjande, iaf sammankopplat med informationen att artisten ifråga har egna barn i samma ålder (så det kan ju inte vara Darin iaf). Det borde vara totalt avslöjande, om det inte vore för att tidningar i såna här sammanhang har en tendens att upphöja den åtalades karriär långt bortom rimliga proportioner. Världsartist, jojo. Man tänker ju liksom Per Gessle eller klanten som en gång i tiden utgjorde en svårförklarad fjärdedel av Ace of Base (Ulf nånting), för det framgår ju inte när världsartisten var världsartist. Så okej, rota vidare i historien så kan du möjligen hitta dr Alban också, han sålde tydligen rätt bra ett tag på 90-talet. Men sen då? Jag tror ju nämligen inte att det är någon av dessa tre det handlar om, så vem i hela väääärlden kan det vara? Kommer vi nånsin att få reda på det? Om vi får det, så sätter jag min högra testikel (illa vald kroppsdel i sammanhanget iofs men jag låter det stå) på att vi knappt ens nästan har hört talas om artisten. Nån som på något märkligt sätt har sålt tre miljoner plattor i Uruguay eller nåt, vad vet jag. Eller en sedan länge avsomnad one hit wonder som ingen under 50 bast känner till. Men nog fan är man nyfiken, mitt i all tragedi som denna historia egentligen bär på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mannen i fråga sjunger opera eller sånt och har tidigare varit i klammeri med rättvisan för liknande vidrigheter.

Anonym sa...

Anonymous: Ja nu blir det ju ännu mer förbryllande.. en svensk världsartist som sjunger opera? Jaha.

Anonym sa...

Det var någon som var lite mer haj än jag på bildsök i ett forum där jag skriver som genast via någon bildbank kunde se vem det var. Det känns skumt att skriva och sprida vem, men tänk en väldigt kort mörk man med jag tror latinamerikanskt ursprung. Eller maila mig.

Anonym sa...

Lotta: Okej, då vet jag.

Anonym sa...

På Flashback dyker alltid sanningen upp, förr eller senare. Oftast förr.

http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=98

Anonym sa...

Det har varit känt sedan länge. Vad du är seeen! ;) Någon frågade: Kan jag bli dömd för att skriva vem det är? Och någon annan svarade: Nej du kan inte bli dömd för att skriva att det är T (fast hela namnet) och jag kom att tänka på han i Jugoslavien. :P Så enkelt var det att få det namnet avslöjat. Det är tur att man har andra bloggare när man inte själv håller till på Flashback.

Anonym sa...

Och visst är det tragiskt, på alla sätt och vis, vare sig det är sant eller osant. (Tingsrätten gör en korrekt bedömning eller ej.) För några år sen hade det varit helt omöjligt att få veta vem det är om man inte kände någon som kände någon, nu sprids allting med en rasande fart... Flugan Internet.

Anonym sa...

Ia: Ja jag erkänner att jag inte har hängt med i den här prylen. Det var därför jag ställde frågan i min blogg, då slapp jag leta. Ett litet experiment på min ära.