fredag, augusti 24, 2007

Cirkus Kiev

Jag vet att jag tidigare har sågat P3 jämns med fotknölarna, men sen tänkte jag till och insåg att det fortfarande finns två bra humorprogram på den kanalen. Mammas Nya kille är det ena, även om det börjar bli lite tjatigt med den där norrlandskillen, och Cirkus Kiev är det andra. Följande citat, hämtat från hemsidan, förklarar raskt och fullständigt varför jag rankar Cirkus Kiev som Sveriges just nu bästa humorprogram på radio.

"Det blir norrländskt Liza-derby när Marklund möter Miskovsky i ett Pretto Battle."

Fatta att båda stavar Liza med Z, fatta!
Pretto battle är för övrigt ett begrepp som jag måste försöka få in i en konversation å det snaraste, och det känns inte som att det gyllene tillfället är särskilt fjärran.

Trevlig helg då!
Jag ska grilla i Björklinge, vad ska du göra?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skall jobba kl. 04-14.
Tro det eller ej, men jag var fan ute och joggade i går kväll jag med, för första gången på ett år.
Så nu vet du det
:-)

Anonym sa...

David F: Det var fan.. kan man säga. Jogga är bra för dig David, nästa år kan du springa midnattsloppet med mig.