onsdag, augusti 15, 2007

Årets backhand

Igår kväll surrade en stor spyfluga omkring som ett bombplan i vårt sovrum. Helt galen var han när han studsade mellan väggarna och gjorde störtdykningar mot S huvud där hon låg i sängen och hukade sig, skrämd till vanvett. Nej, men nästan. Jag tröttnade på aset och rullade ihop en gammal tidning, Vi Bilägare tror jag det var, och ställde mig i redoposition.

Jag blundade, kände mig inte så lite som mr Miyagi, lyssnade in kräket och SMACK!

Jag drämde till den jäveln så hårt att han studsade in i motsatt väg för att sedan dunsa ner på golvet och för evigt tystna. Jag hade träffat en fluga in mid air, med en hoprullad Vi Bilägare, och min kvinna såg minst sagt imponerad ut, för en gångs skull. Det kan man också förstå, oddsen på att lyckas med en sån grej måste vara högre än att Elfsborg slår Valencia på bortaplan.

Jag levererade alltså, till skillnad från Elfsborg. Ugh.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen lättimpad tjej, det där.

Anonym sa...

Ior: Du anar inte.