torsdag, december 07, 2006

It’s a…

Nu sitter jag på ny och åtråvärd information som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. En jäkla potatis till att vara het är det. Jag fick den igår och jag tvekade först men sa till slut att jag ville veta. När jag hade fått den ångrade jag mig nästan, för det kändes konstigt att veta. Det tog liksom udden av spänningen en aning, det som tidigare kunde vara antingen eller är nu det ena. Men jag kunde ju inte låta bli, vi kunde inte låta bli. Ställda inför möjligheten att se in i framtiden var vi chanslösa. Det är klart vi vill se in i framtiden, det är klart att vi är nyfikna. Det viktigaste var ändå att allt ser okej ut, för vi hade ju varit spända och nervösa ända sen i fredags då barnmorskan sa att kurvan hade dippat och att det måste kollas upp. Allt är alltså okej, hon verkar må bra där inne.

10 kommentarer:

David sa...

Så det blir en hon alltså! Grattis! Nu borde väl ankomsten vara vilken timme eller dag som helst?

Anonym sa...

David: Ja, det verkar faktiskt som det blir en hon! det är så jäkla pirrigt nu ska du veta, jag kan inte koncentrera mig på ett endaste skit. Vi har datum på måndag men som sagt, det kan komma när som helst.

Anonym sa...

Skönt, då kan ni redan nu börja bråka om namn!

Anonym sa...

Ior: Haha! Ja du vet inte hur rätt du har.

Anonym sa...

En liten tjej - jag visste det! Det är bara så jäkla "rätt". Håller ni andan nu? När som helst...

Anonym sa...

Ullis: Jag har också "vetat" det hela tiden, ända sen oraklet från Serbien talade om att det skulle bli en tjej. Håller andan är precis vad vi gör, eller iaf jag. Tar med mig mobilen på toaletten, utifall hon ringer.

Anonym sa...

En liten tös. Vad kul. Och spännande. Jag sitter här och väntar på en rapport, här på bloggen, när underverket har anlänt.

Anonym sa...

Tee: Spännande är bara förnamnet. Rapport kommer, det lovar jag.

Anonym sa...

Jag förstår ambivalensen till att få välja att veta och jag förstår att ni valde att veta. Fantastiskt härligt att få höra att det ser ok ut. Ochlite häftigt ändå att veta. Grattis, eller vad man säger?!

Anonym sa...

Lotta: Tack! Jag vet inte heller vad man säger, men man kanske ska vänta med gratulationerna tills Hon är framme och okej men det där var helt klart väldigt sköna besked.