torsdag, december 14, 2006

Power to the people

Åhh… det kommer att bli så härligt smetigt det här. Förslagen på låtar till vår korprockbandsspelning i vår börjar komma in. Det verkar som bandets medlemmar har endast en gemensam nämnare att samlas runt, powerrock från 80-talet. Se här på hittills inkomna förslag.

Phenomena – Still the night
Cutting Crew – (I just) Died in your arms
Whitesnake – Hit and run
Talisman – I’ll be waiting

Jag ville slänga in “Girls girls girls” med Motley Crue också men nån sa att där gick gränsen. Det är bara sååå slemmigt det här och just därför tror jag att det kommer att funka. Åt h-e med prestige och konstnärligt uttryck, här gäller det bara att dra på gain och chorus och imitera pudlar för glatta livet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Då tycker jag att ni borde köra Smokin' in the boys room.

Anonym sa...

Chardonnay: Bra förslag! Ska ta upp det på nästa bandmöte.

David sa...

Eller shout at the devil! Fan det här borde verkligen filmas och läggas upp på youtube.. hehe..

Anonym sa...

David: Nej, det borde det INTE! Det här kommer att vara riktigt sunkigt, men roligt som fan.

Anonym sa...

När och var ska ni spela?
Nu har jag lagt in ett litet inlägg om konspirationsteorier i väntan på något mer utförligt.

Matte sa...

chardonnay: Jag vet inte mycket runt detaljerna, "någonstans i Gävle någon gång i vår".

Buddah sa...

Whitesnake är minnsan något att hänga i granen =)

Anonym sa...

Joel: Det kan man säkert diskutera. Jag vet bara att jag gillade "Saints & Sinners" när jag gick i åttan och att det också gick över ganska snabbt när jag senare gick bakåt i hårdrockens historia och hittade Zeppelin, Purple och Sabbath.