onsdag, september 13, 2006

Det här skulle väl aldrig passera censuren idag, eller?


Vi kom att prata om det här på jobbet igår. Är det nån som kommer ihåg tv-programmet Nattsudd? Svante Grundberg och Björn Wallde i en sunkig lägenhet, rökandes som borstbindare och med bordet fullt av sprit. Dialogerna var typisk fyllefilosofi, blandat med gamla klipp av deras favoritartister. När det här gick, nån gång på 80-talet, tyckte jag inte att det var något konstigt alls med spriten och rökat. Men idag.. hujedamej! Inte fan skulle nån kanal visa sånt här idag? Moralpolisen skulle ju slå till direkt. Idag måste supandet maskeras av antingen glamour eller white trash kids för att slippa igenom nålsögat. Nålsöga förresten, man kan väl köra en gruvdumper genom det hålet bara det finns en marknadsundersökning bakom skiten. Men två medelålders män som sitter hemma en fredag kväll och super till blir för mycket socialrealism för svenska folket. Inget knullande, inga intriger, inga tävlingar och ingen utröstning. Bara två män som super och filosoferar. Usch så olämpligt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är väl i princip samma sak som Claes Malmberg och han.. Öööh.. Lenni Norman gjorde på femman. Söp och svamlade. Fast nattsudd var såklart såååå mycket bättre. Eller iallafall först!

Matte sa...

Zibbo: Visst fan.. dom höll ju också på ja. Det blev ingen hit heller va?

MissMythos sa...

Minns programmet mycket väl. Då trodde jag aldrig dom drack på riktigt utan bara låtsades vara fulla. Haha. Men det kanske dom var nu när jag börjar tänka på det riktigt...

Anonym sa...

Sol och hav och salta dopp är ingenting för oss...
Visst gick inledningen så? och nej de hade aldrig passerat nu alldeles för Politiskt inkorrekt, fast kul.

Matte sa...

Mythos: Jag tror inte dom drack på riktigt, det är ju ändå Sveriges Television vi pratar om.

Lotta: Jag minns inte.. fan.. jag minns inte.