torsdag, september 21, 2006

I did not take a shower this morning and now you all lean in to me for some reason

Sov över imorse och hoppade som en direkt följd av detta över duschen. Frukost är viktigare än dusch, förmodligen är jag ganska ensam om denna prioritering men sån är jag. Dessutom brukar jag för det mesta sitta på mitt rum och prata i telefon och skriva rapporter så det är ingen ko på isen om jag luktar lite funky. En normal arbetsdag är det så. Men idag, naturligtvis, har det redan varit mer leaning in to me än vad som normalt sker på en vecka. Av olika anledningar, samtliga fullt logiska. Som t ex en snabb korsordstävling på fikarasten när jag och en kvinnlig kollega samarbetade. Hon var ju tvungen att viska saker till mig så att inte våra konkurrenter skulle höra, då kommer man rätt nära. Korsordstävling på fikarasten tänker du, det låter ju fan inte sexigt. Nej, men det är fan bättre än kallprat om Ernst och "har ni sett den där roliga reklamen för.. ehh.. åhh.. vad var det nu.." så jag kan med gott samvete säga att det finns sämre sätt att slå ihjäl en kvart på. Speciellt eftersom jag vann. Nåväl, the leaning in to fick inga större konsekvenser rent socialt. Mina kollegor är väluppfostrade. Dessutom luktar jag väldigt sällan svett, inte ens när jag är svettig. Detta har jag fått höra från flera källor, inte bara min sambo.. faktiskt. Så jag luktar inte parfym idag, inte svett heller, så jag måste alltså lukta jag. Vad är det? Hur luktar man egentligen? Feromoner pratas det ju rätt ofta om, att man ska dofta sig till sin perfekta partner. För dom allra flesta människor, dom som duschar varje morgon, gör sig feromonerna bara påminda om du sover med dom. Alltså på morgonen, när du snusar människan i halsen, där finns den personliga doften. Vi döljer den med Chanel och skit, dofter som ska tala om vem du är. Helt fel va. Det är din egen doft som talar om vem du är, som pratar med andra människors sinnen på en nivå som ligger väl utom räckhåll för vad vi med viljan kan kontrollera. Det blir väldigt intimt när man känner doften av en annan människa, den riktiga doften alltså. Parfym är allt annat än intimitet, parfym är en barriär. Ett skydd. Ungefär som kläder kanske. Så jag är alltså naken idag. Våga vara naken, det säger jag dig nu (tack embryo för lånet av den ordföljden). Det är kul att vara naken. Lite pirrigt så där.

Inga kommentarer: