tisdag, september 05, 2006

Saker jag har tvingats avstå ifrån sedan S blev gravid

Alla pratar ju om hur jobbigt det är för kvinnan att vara gravid, och jag fattar förstås att det är rätt stökigt att bära runt på det där och dessutom tvingas avstå från en hel del sköna grejer. Men ingen pratar ju om pappan, vi tvingas ju också avstå från en massa sköna grejer. För att illustrera detta har jag gjort en lista, här kommer den.

Nummer ett: Jag har tvingats avstå ifrån att boxa henne kärleksfullt i magen.
Nummer två: Jag har tvingats avstå ifrån att tävla med henne om vem som kommer först fram till dörren (vilken dörr som helst).
Nummer tre: Jag har tvingats avstå ifrån att ”njuta så det hörs” varje gång jag tar en snus.
Nummer fyra: Jag har tvingats avstå ifrån att supa henne under bordet (det är en social grej, jobbigare än man kan tro).
Nummer fem: Jag har tvingats avstå ifrån att ligga i bakhåll och skrämma skiten ur henne varje gång hon kommer ut från muggen.
Nummer sex: Jag har tvingats avstå ifrån att reta henne när hon är full, för hon är ju aldrig full längre.
Nummer sju: Jag har tvingats avstå ifrån att köpa tajta toppar till henne i present, vilket jag iofs aldrig har gjort men jag kanske skulle vilja.

Som du ser är det en hel del uppoffringar man måste göra även som blivande pappa. Tänk på det, ni som är gravida och gnäller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sant! Alldeles för mycke gnäll på gravida brudar över lag.

Anonym sa...

Ge henne något annat än en tajt topp då! Alla tjejer borde få mer presenter.

Matte sa...

Spirre: You've got a point there.