onsdag, november 08, 2006

Hello Israel, you are not exactly trying to make me like you

Israel har bombat Gaza och dödat civila igen. 19 stycken strök med den här gången, varav åtta var kvinnor och barn. Häromdagen sköt dom ner marscherande palestinska kvinnor. Obeväpnade kvinnor. Jag vet inte ens om jag orkar ge mig in i debatt om den här konflikten, i mina ögon den mest svårbegripliga konflikten av dom alla. Så fort någon kritiserar Israel för att meja ner civila (och varje gång säger Israel ungefär ”hoppsan”) så kontrar någon annan med att säga ”Men Palestinierna då! Dom har ju självmordsbombare ju!” och det hela landar tamejfan på sandlådenivå varje gång. Jag förstår inte det här. Jag kommer nog aldrig att förstå det. Jag vet bara att allt är så fel som det kan bli när man bombar civila bostäder och skjuter ner obeväpnade kvinnor. Jag är äcklad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska man försöka gräva fram en möjlig förklaring i bråten och blodet, så är det väl att så går det när man använder religionen i stället för intellektet.

Gud gav oss sanningen. Djävlen gav oss religionen.

Tack för ett klokt inlägg, anyway.

Matte sa...

skrivkramp: Tack!