fredag, november 10, 2006

T.G.I.F

Man vet att det är fredag när man kan få höra en sån här konversation på arbetsplatsen.

Kollega A: Hur jobbade folk för 150 år sen?
Kollega B: Vet inte, dom dokumenterade ju aldrig skiten.
Kollega A: Vem vet, dom kanske jobbade skitsmart?
Kollega B: Vem vet, det kanske fanns knappnålsstora mp3-spelare för fem miljarder år sen?
Kollega A: Vem vet, det kanske sitter en snubbe i en atom i ditt öra och skriver ner allt vi säger nu?
Kollega B: Vem vet, jag kanske har ett universum i mina brallor?


(Trogna läsare av bloggen vet nog vem kollega B är)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Matte: du äger, och därför har rekommenderat dig och din blogg till resten av mänskligheten, eller i alla fall till dem som har den goda smaken att besöka Min blogg. Håll tangentbordet glödande!

Anonym sa...

… och nu ska vi se om jag lyckas få med adressen dit i den här kommentaren!

Chris sa...

det är söndag morgon och jag vet vad såna där fredagar leder till men jag skrattar gott och tänker på universum och vad i så fall big bang skulle innebära. fint d.

Anonym sa...

skrivkramp: Tack som fan!

christina: Big badabang, helt enkelt.

mitt fyrverkeri sa...

Och vi som inte är trogna läsare, när ska vi få träffa snubben med universum i brallorna?

Matte sa...

maza: Snubben med universum i brallorna, c'est moi. Bli en trogen läsare då vetja.